Palvelun ylläpito ja käyttöpalvelu

Tyypillisiä haasteita digitaalisessa ympäristössä

Verkkopalvelun kehittäminen hidastuu ajan saatossa, johtuen koodin- sekä sovelluksen kompleksisuuden lisääntymisestä. Käyttäjäkokemus kärsii, kun palvelu hidastelee tai sitä ei ole optimoitu mobiilikäyttäjän tarpeisiin. Verkkopalvelusi saavutettavuuden puute vaikuttaa kaikkiin käyttäjiin. Palvelun toimiessa odottamattomasti käyttäjä turhautuu ja se voi näkyä poistuvana asiakasvirtana.

Tietojärjestelmän päivitetty palvelin ei välttämättä puhu enää samaa kieltä ohjelmiston teknologioiden kanssa. Vastavuoroisesti myös teknologiat kehittyvät hurjaa vauhtia. Jos digitaalisessa järjestelmässä käytettyjä teknologeja ei ylläpidetä koodaamalla, mätänee se ajan myötä ja laittaa liiketoimintasi polvilleen. Lisäksi sovellusten ja komponenttien tietoturvahaavoittuvuudet ovat arkipäivää digimaailmassa.

Digipalvelusi palvelintoimittaja voi olla toinen kuin sovelluksen toteuttaja. Jos ongelmien eteen tullessa kumpikin taho sanoo, että heidän tonttinsa ovat kunnossa ja yrityksessäsi ei ole omaa asiantuntijaa, mikä avuksi?

Palvelutasot

Kokonaisvaltainen ratkaisu, jotta sinä voit keskittyä olennaiseen

Auditoinnin avulla selvitämme, miten palvelusi on rakennettu, ovatko komponentit kunnossa ja mitä mahdollisuuksia sen kehittämiseen on.

Joskus tulee tilanne, että on järkevämpää rakentaa palvelu kokonaan uusiksi. Auditoinnissa katsomme myös, missä palvelimet sijaitsevat ja olisiko niille olemassa esimerkiksi edullisempia tai toimivampia vaihtoehtoja. Tarkistamme myös versionhallinnan ja ympäristöjen tilanteen.

Aktiivisella palvelusi monitoroinnilla saamme ajoissa tiedon mahdollisesta häiriötilanteesta ja voit rauhassa nukkua yösi.

Organisaatiosi digitaalinen liiketoimintaympäristö toimii kuin itsekseen. Mikäli palvelun kuormitus tai kapasiteetti on ylittymässä, voimme reagoida siihen välittömästi.

Ajanmukaisilla uusilla komponenteilla sekä palvelun arkkitehtuurista huolehtimalla saat verkkopalvelun pysymään käyttäjäystävällisenä. Käytettyjen teknologien päivittäminen parantaa sen rakennetta.

Kuukausittaiset tai kriittiset päivitykset pitävät liiketoimintasi käynnissä. Palvelun kehityksestä kerätään tietoa, jolloin analytiikkaa voidaan hyödyntää jatkokehityksessä.

Digipalvelusi käyttö on huoletonta, kun siitä ja tärkeistä tiedoista palvelun sisällä tehdään automaattiset varmuuskopioinnit. Palvelun sekä sen sisältämien tietojen suojaus kuuluu nykyaikaisen verkkopalvelun vakiovarustuksiin.

Kun luovutat liiketoimintakriittisen palvelusi vastuun kokonaan meille, niin takaamme, että palvelu on aina toiminnassa.

Rakennamme valvontamekanismeja, jossa tarkkailemme jatkuvasti mm. palvelun kuormitusta, liikennettä ja kovalevymuistin sekä prosessorin tilaa. Teemme myös ennakoivia toimenpiteitä, kuten julkaisuputkia. Kriittisyysluokkien myötä palvelu on aina käytettävissä.